søndag 16. august 2015

Ukemeny uke 34

Etter at jeg skrev forrige ukeplan har jeg vært ganske langt nord i landet vårt og vært gjest i bryllupet til min nevø og hans utkårede. Maten var selvfølgelig fra distriktene rundt, med kongekrabbe, reinsdyrstek og jordbær, og at maten var god behøver jeg vel ikke å fortelle. Så lokal er nok ikke  ukeplanen denne uken, men ganske kortreist er en del av denne maten også. Som vanlig håper jeg at du vil finne noe som kan inspirere deg til å lage noen gode måltider til deg selv og familien din

MANDAG
POTET OG BLOMKÅLSUPPE MED BACON OG VÅRLØK
Oppskriften finner du her


TIRSDAG
CHILI CON CARNE MED AVOCADOKREM
Oppskriften finner du her


ONSDAG
FISKEKAKER, STEKT LØK, FENIKKELSALAT OG SITRONDRESSING
Oppskriften finner du her


TORSDAG
VARM DOBBELTSKIVE MED PEPPERSALAMI OG SOLTØRKEDE TOMATER
Oppskriften finner du her


FREDAG
PIZZA MED SPINAT OG MARINERT SVINEKJØTT
Oppskriften finner du her


LØRDAG
FISKEGRYTE MED BLÅSKJELL OG REKER
Oppskriften finner du her


SØNDAG
KJØTTKAKER MED GRØNN ERTESTUING
Oppskriften finner du her


UKENS DESSERT
JORDBÆR OG NEKTARINER MED LIME OG MYNTESUKKER
Oppskriften finner du her


UKENS BAKST
SJOKOLADEKAKE UTEN HVETEMEL
Oppskriften finner du her


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar