fredag 24. november 2017

Lefseruller med Snøfrisk og spekeskinke


Lefseruller er noe som vi bruker ofte, det er både lettvint og godt og kan serveres både til hverdags og til fest, til lunsj eller som bare en snack. Ofte når jeg lager lefseruller slik til hverdags er det med rester av ymse slag, det kan være en påleggsrest, små rester av smøreost, chutney eller en raspet osteskalk. I dag ble det en rest av spekeskinke, Snøfrisk ost og litt raspet parmesan. Det blir ekstra  godt hvis du har litt roccolasalat, hjertesalat eller en annen salat i tillegg, men hos meg var det tomt for salat i dag, så da fikk vi greie oss uten.


DU TRENGER:

Tortillalefser eller potetlefser
Snøfrisk eller en annen smøreost
Noen skiver eller en bit spekeskinke, fenalår eller et annet salt pålegg
Raspet parmesan

Smør Snøfrisk på lefsene og legg på spekeskinke eller annet pålegg og rasp over parmesan. Jeg hadde en bit med spekeskinke som var for liten til å skjære skiver av, så jeg skar den i tynne strimler. Rull fast sammen og del opp i biter. jeg skar store biter i dag da vi rett og slett spiste dette til lunsj, men skal lefserullene brukes på et tapas bord dør de deles i mindre biter.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar