mandag 25. februar 2013

Røstipoteter med egg og bacon


Av og til er det behov for et raskt måltid, men selv om det skal være raskt kan det være velsmakende.
Røstipoteter er greit å ha i fryseren, det kan være grunnlaget til mange små raske måltider. Kjøper du røstipoteter ferdig skal du lese nøye på innholdsfortegnelsen da en del røstipoteter inneholder vegetabilsk fett som vi helst bør unngå, dessuten er røstipoteter veldig raskt og enkelt å lage.
Stek noen skiver bacon, og varm røstipoteter, topp med et speilegg. Serveres med tomater og salat.



TIL RØSTIPOTETER TRENGER DU:

Ca. 600 gr poteter
1/2 finhakket løk
Salt - pepper
Olje/smør til steking.

Rasp potetene grovt, finhakk løken og bland sammen med salt og pepper, ha smør/olje i en stekepanne og stek runde kaker. Jeg bruker en rund utstikkform som jeg legger på stekepannen og legger potetrøren oppi slik at jeg får jevne runde kaker. Når kakene begynner å stivne, tar jeg formen opp med en pinsett slik at jeg ikke brenner meg og lager en ny, det går ganske raskt, men det holder om du bare legger noen klatter potetrøre på stekepannen som du klapper litt utover. Stek til de har fått en gylden farge før du snur potetkakene og steker de ferdig på den andre siden.
Lag mange når du først er i gang og putt noen i fryseren.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar