torsdag 24. november 2011

Entrecote med peppersaus og sprøstekt sopp


Da jeg handlet i dag ble liksom blikket mitt tiltrukket av en kasse kantareller, de så så lekre ut at jeg bare måtte ha med meg litt hjem, og sammen med noen aromasopp måtte de få følge av et godt kjøttstykke, da ble det entrecote med peppersaus, lune sherrytomater og røstipoteter, et godt følge til soppen.


 DU TRENGER:

Entrecote
God sopp
Cherrytomater
Smør til steking
Fløte/creme fraiche
Grønn syltet pepper
Rød pepper
Persille
Timian
Kraft eller fond
Poteter slik du best liker dem     


Begynn med potetene enten du vil lage stekte eller kokte poteter, jeg hadde noen røstipoteter i frysen, de ble varmet opp i stekeovnen. Så steker du soppen sammen med persille i smør. Deretter surrer du sherrytomater  i olje på stekepannen sammen med litt timian til skallet så vidt begynner å sprekke, hold de lune til resten av maten er ferdig. Stek entrecotene og kok ut stekepannen med fløte til sausen, tilsett litt kraft eller fond, deretter grønn og rød pepper, jeg brukte 1 1/2 ss grønn pepper og litt av kraften de ligger i, og ca. 1 ss røde pepperkorn.
La sausen koke litt inn eller rør ut litt maizena i fløte og bruk det som tykningsmiddel.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar