fredag 22. juni 2012

Lefseruller med spekeskinke og urtekrem


Lefseruller kan anvendes på mange måter, som forrett, lunsj, på tapasbordet, eller på koldtbordet.
Du kan fylle lefserullene med forskjellig, som laks, diverse pålegg som skinke eller fårerull, og med diverse tilbehør. Jeg har valgt å fylle noen lefseruller med spekeskinke, litt salat og en urtekrem.
Jeg brukre alltid de grove tortillalefsene fordi jeg synes de har mere smak og har bedre konsistens. Aller best er det om du lager lefsene selv og det skal jeg komme tilbake til litt senere på året.
Det er vanskelig å angi noe mengde her, da jeg ikke vet hvilke lefser du bruker eller hvor mange du skal lage. Jeg får tre "biter" av hver lefse, så denne porsjonen er laget for 3 lefser.


                    TTIL 3 LEFSER TRENGER DU::                      

Grove tortillalefser
Ca. 9 skiver god spekeskinke
Litt blandet salat
2 store ss  creme fraiche
2 store ss Philadelphia ost med urter
3 - 4 soltørkede tomater i olje
Litt presset citron
En anelse chilikrydder

                     Rør sammen creme fraiche, ost,                     
presset citron og chilikrydder og
rør tilslutt inn de finhakkede
soltørkede tomatene


Smør urtekremen på lefsene, men la det være igjen en liten "kant" så blir det lettere å rulle sammen.
Legg på skinke og salat, rull sammen slik at den "tørre" kanten kommer til slutt. Legg lefserullene med skøyten ned, bruk en skarp kniv og skjær bort endene og så skjærer du i pene biter. Pakk lefserullene inn i plast hvis de ikke skal spises med en gang, blir de liggende er det lett for at de blir tørre.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar