lørdag 11. desember 2010

Biscotti


Denne gangen har jeg valgt å lage biscotti med både nøtter og mandler, jeg skulle også ha brukt tørkede tranebær, men brukte tørkede skogsbær istdet.Biscotti er veldig raskt å lage, det eneste som tar litt tid er stekingen.


 TIL BISCOTTI TRENGER DU:

120 gr. mandler
100 gr. hasselnøtter
50 gr. tørkede tranebær
150 gr. smør
200 gr. sukker
400 gr. hvetemel
2 ts bakepulver
revet skall av 1 appelsin
3 store egg
Eggehvite til pensling

 Rist mandler og nøter ved 200 gr. i 10 min og avkjøl. Grovhakk nøtter og mandler
Bland smør, sukker, revet appelsinskall (husk å vaske appelsinen godt og bruk bare det gule av skallet). Bland inn eggene et av gangen og rør inn nøtter, mandler og tranebær.
Rull deigen ut til pølser ca. 2 cm. i diameter og sett de kaldt i en times tid, gjerne i kjøleskapet.
Legg rullene over på et stekebrett med litt avstand imellom, pensle med eggehvite og stek ved 180 gr. i ca. 35 min. til kakene har fått en fin gylden farge.
Ta kakene ut av ovnen og skjær de på skrå i pene biter ca. 2 cm. brede og legg de forsiktig tilbake på bakeplaten og etterstek i 10 min. Oppbevar kakene i tett kakeboks.
Dette er mat for kakemonser. Lykke til

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar