onsdag 29. august 2012

Lun asparges med brie og serranoskinke


Jeg fikk en herlig overraskelse til lunsj i dag av min mann, han er veldig flink til å tilberede asparges og her har han kombinert asparges med brie, jordbær og skinke. Aspargesen hadde helt riktig konsistens, osten akkurat riktig smeltet, og skinken aldeles nydelig. Synes du det er for lite med bare tre asparges, lager du to porsjoner til hver.


                                       DU TRENGER TIL TO PERSONER:                                 

6 asparges
6 skiver brie
6 - 8 skiver god skinke
Olivenolje
Jordbær (kan sløyfes)

Legg asparges på et stekebrett som er dekket med bakepapir.
Legg på asparges tre og tre sammen, ringle over en god olje og sett stekebrettet inn i stekeovnen på 200 grader og stek i ca. 5 - 6 minutter etter hvor tykke sparges du har. Er det veldig tynne asparges du har er det kanskje nok med 3 - 4  minutter. Ta stekebrettet ut av stekeovnen og legg på osten før du setter brettet inn i stekeovnen igjen og lar det stå 2 - 3 minutter til osten begynner å boble.



Legg asparges med osten på en tallerken sammen med spekeskinke og noen jordbær. Det smaker nydelig med litt frukt til så har du ikke jordbær så er det godt med melon eller pære.


2 kommentarer:

  1. Hei!

    Jeg har akkurat publisert en oversikt over tapasretter på bloggen min der to av deres oppskrifter har blitt inkludert!

    http://www.kjokkenutstyr.net/tapasretter/

    Tenkte bare å høre om det var OK om jeg lånte bilder?

    Julie

    SvarSlett
  2. Har ikke vurdert å låne ut bilder, men det er ok at du henviser til oppskrifter

    Hilsen Synne

    SvarSlett